Klachtenregelingen

CCE zet zich in om je zo goed mogelijk te helpen. Soms komt het helaas toch voor dat je een klacht hebt. Dat nemen we serieus. Daarom hebben we verschillende klachtenregelingen. Het doel van elke regeling is dat de betrokken personen zich gehoord voelen en dat CCE zo veel mogelijk leert van de situatie. 

Op deze pagina vind je meer informatie over hoe je een klacht kunt indienen, welke (onafhankelijke) personen en partijen een rol spelen en hun contactgegevens. 

Het hebben en indienen van een klacht kan veel impact hebben. De situatie is vaak emotioneel en er zijn veel procedures en soms papierwerk. Daarom heeft CCE een onafhankelijke vertrouwenspersoon: Jenny Dirks. 

Jenny is er voor jou. Zij is het eerste aanspreekpunt bij iedere klacht en adviseert over de stappen die je kunt nemen. Ook kan Jenny helpen bij het indienen van de klacht.  

De contactgegevens van Jenny zijn: 

E-mail: j.dirks@hetlsr.nl 
Telefoon: 06 – 16 02 59 89 

In de meeste gevallen lost een goed gesprek een klacht op. De vertrouwenspersoon van CCE kan zo’n gesprek organiseren en hierbij aanwezig zijn om je bij te staan. 

Neem als je ontevreden bent, dus vooral contact op met CCE. Je kunt mailen aan de persoon waar je klacht over gaat of met het secretariaat van het Landelijk Bureau. Die zorgt er voor dat de klacht terecht komt bij de juiste directeur Consultatie en Expertise. 

De contactgegevens van het secretariaat zijn: 

E-mail: landelijkbureau@cce.nl 
088 – 44 66 100 

Lost een gesprek met CCE niet de klacht niet op? Dan kun je de informele klacht indienen bij de onafhankelijke klachtenfunctionaris. Ook hierbij kan de vertrouwenspersoon advies en ondersteuning bieden. 

De klachtenfunctionaris voor CCE is Patty van Belle. Zij is ook onafhankelijk. Patty kan klachten informele klachten onderzoeken en bemiddelen bij het oplossen ervan.  

De contactgegevens van Patty zijn: 

E-mail: klachtenfunctionaris@cce.nl 

Lukt het niet om de klacht op te lossen met een gesprek met CCE of met de onafhankelijke klachtenfunctionaris? Dan kun je een formele klacht indienen. De vertrouwenspersoon kan je ook bij een formele klacht bijstaan.  

Een formele klacht is schriftelijk en gericht aan de externe klachtencommissie. Deze commissie onderzoekt de klacht en gaat vaak in gesprek met de betrokken personen. Binnen zes weken na ontvangst van de klacht verklaart de commissie de klacht gegrond of ongegrond. Op basis van de uitkomst kan de commissie aanbevelingen doen aan de Raad van Bestuur van het CCE. De Raad van Bestuur laat aan de klager weten of ze maatregelen neemt. 

Ben je werkzaam bij een (zorg)organisatie en wil je een formele klacht indienen? Dan moet deze ondertekend zijn door de Raad van Bestuur van de zorgorganisatie.

De klachtencommissie behandelt alle formele klachten. Deze commissie is onafhankelijk en extern. De klachtencommissie onderzoekt en beoordeelt de klacht en brengt verslag uit aan de Raad van Bestuur van CCE.  

De contactgegevens van de klachtencommissie zijn (via de ambtelijk secretaris): 

E-mail: ambtelijksecretarisklachten@cce.nl 

Meestal leidt de formele klachtenroute tot een oplossing. Soms is er een uitzondering: als je vind dat de Raad van Bestuur niet goed handelt na de klacht. Dan kun je de klacht aanmelden bij een externe geschilleninstantie. CCE is aangesloten bij de externe geschilleninstantie ‘Zorggeschil’. Deze instantie is door het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport erkend en voldoet aan de eisen die de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) stelt.  

De contactgegevens van Zorggeschil zijn: 

Website: www.zorggeschil.nl 

Postadres:  

Stichting Zorggeschil 
Postbus 132 
4830 AC Oosterwolde